Ulkona sataa vettä, huomenna aamulla on taatusti piha liukas, kun se nyt vielä on luminen. Äkkiä on taas tämäkin viikonloppu mennyt. Makkekin on ollut täällä keskiviikkoillasta asti, kun laiva siirrettiin vesille tai ainakin jonnekin toiseen paikkaan, ei se kyllä läheskään valmis ole eli työt Helsingissä jatkuu.

Perjantaina toimitin Sakun tarhalle kokonaista kuusi tyhjäksi puhallettua munaa. Oli niistä työtä, eikä se tyhjentynyt parsinneulan kokoisesta reiästä, kutenjoku minulle sanoi. Unohdin sanoa tarhalla, että käyttämättömät munat palautettakoon minulle, ettei ne vaan mene kenellekään toiselle lapselle. Niin nuuka minä olen, johtuu lähinnä siitä, että niin paljon tuskaa ja hikeä vuodatin niiden parissa.

Ja perjantaina palasin suksille 22 vuoden tauon jälkeen. Voi kauhistus sitäkin, en muistanut miten vaikeaa hiihtäminen on. Naurakoon vaan ken tahtoo, mutta ei se nyt ihan vanhasta muistista mennyt. Alamäessä menin aivan liian lujaa, en osannut nautti vauhdin hurmasta ja ylämäessä sukset tahtoivat mennä taaksepäin enemmän kuin eteenpäin. Positiivisinta oli, etten kaatunut kertaakaan. Ehkäpä tästä saan kimmokkeen ja seuraavaan kertaan ei mene 22 vuotta, mutta en lupaa uusintaa tälle talvelle. Koskahan uskaltaudun luistimille, kun siitäkin on kulunut samaiset 22 vuotta. No, ehkä ostan ensin potkukelkan, jonka kanssa harjoittelen.

thumb_paastainen_hiihtaa.jpg

Saatiin hääkutsu, Makken veljen tytär vihitään toukokuun toinen. Mielestäni ihmeellinen valinta hääpäiväksi, kun se on perjantai ja minulla ainakin ihan normaali työpäivä. Vihkiminen alkaa klo 15 ja mun työaika päättyy kymmenen minuuttia myöhemmin eli jos haluan mennä, niin palkatonta on anottava. Matkaa sinne on kuitenkin arviolta sata kilometriä. Tälle vuodelle tuntuu kertyvän turhan paljon juhlia, se on haitaksi kukkarolle lahjojen muodossa, eikä kaikkia juhlia voi samoilla vaatteilla kiertää.

No niin, tänne koneelle on taas tunkua ja mulla onkin vielä tässä illan mittaan yhtä sun toista hommaa. Kaipa se viimeinen tunti tämän viikonlopun osalta ennenkuin Makke lähtee, pitäisi viettää kuten kyyhkyläiset. Suklaakin on ostamatta, vatsani on yhä täynnä ruokaa, joten nyt ei tee edes mieli, siis suklaata.