Ei ole vielä saapunut lumipyry tänne Nokialle, vaikka illalla ajattelin, että mitenköhän tänään aamulla pääsee liikkeelle. Illalla olikin just mun talvikeli. Tyyntä ja pari astetta pakkasta. Nuorena nautin lumituiskusta, kun maalla asuin ja kavereiden kanssa kuljettiin pitkin kylän raittia.

Miia sanoi, että eilen Mari oli puhunut oman kultansa kanssa puhelimessa ja valittanut, että kello on jo viisi ja äiti on VIELÄKIN koneella. Vajaan tunnin oli tyttö itsekin ollut vasta kotona. Illalla kun pyysin päästä pikaisesti koneelle, niin päästi kyllä, mutta valitti, että mun pikainen on kaksi tuntia. Ja kukahan meillä konetta pitää illat pitkät varattuna? Syyllinen on tässä:

1233822.jpg

Yritin yhtenä päivänä kulkea kameran kanssa täällä kotosalla, mutta huonoja otoksia sain aikaan. Laitetaan tähän nyt silti muutama eli ensin tulee Saku ja Pipsa ja sen jälkeen Neko ja Roope. Erityisesti Nekoa on vaikea saada kuvaan, se pakenee kameraa tai sitten on silmät kiinni.

1233826.jpg

1233828.jpg

Voitte uskoa, että virkkausharrastukseni koki kovan kolauksen eilisiltana, kun palasin täältä yläkerrasta virkkaukseni pariin. Ensin ihmettelin, miksi se on märkä ja sitten koko totuus valkeni minulle; Pipsa oli päässyt siihen käsiksi ja tässä tulos:

1233838.jpg

Noin vähällä mua ei kuitenkaan lannisteta, vaan aloitin samantien uuden. Saku kyllä yritti neuvoa, miten ton vanhan saisi korjattua.

Tää mun tauti on jo paranemaan päin siinä mielessä, että tänään voisin jaksaa (lue viitsiä) siivotakin. Aamulla tosin nenä vuosi, mitä ei ole aiemmin tapahtunut tällä viikolla. Joskus olen sitäkin miettinyt olenko mahdollisesti lievästi allerginen jollekin. Onhan meillä täällä noita eläimiä ja vähän pölyäkin joskus. Yhtenä kesänä silmäluomeni turposivat kamalasti ja olin silloin juuri ollut siskoni luona yötä ja hänellä on neljä kissaa. Toisaalta sellaista ei ole enää ilmennyt ja mikäli se kissoista johtuisi, niin luulisi sen tulevan täällä kotonakin.

Siirrynpä tästä alakertaan kahvin ja paheeni pariin. Jos saisin ton Miian ylös sängystä seurakseni. Vielä ennen tarhalle menoa on kuitenkin kierrettävä lenkki Pipsan kanssa.