Tänään en ole koko päivää sentään koneella viettänyt, mutta silti en ole saanut oikein mitään aikaan. Imurointia ja lattioiden pesua ei voi laskea, sillä ne kuuluu (lähes) jokapäiväiseen ohjelmaan. Samoin pestyt pyykit, sillä konehan ne pesee ja mä pähkäilen, että mihin kummaan ne taas ripustaisi. Eipä täällä aurinko paista, mutta ilma on yhä hikisen nihkeä.

Haastattelussa tuli käytyä. Mitään töitä ei nyt juuri löytynyt, mut yhteen paikkaan laittaa mun yhteystiedot. Siis ei se varmaan mun paikka ole, kun kyse on puhelinmyynnistä, ei kylläkään henkilöasiakkaille vaan yrityksille. Lisäksi työ on provisiopalkattua, takuupalkka on 500€... Ukko, jonka luona kävin, että voithan sä tunnustella tilannetta, jos ne ottaa haastatteluun, mut ei auta työkkäissä kertoa siitä, jos ei sinne menekään töihin. Kiva, että sekin ymmärsi. Sanoi, että mun paikkakunnan työkkärissä ovat vähän turhan tarkkoja.

Rahaa sain kulutettua niin paljon reissullani, etten uskalla katsoa pankkitilini saldoa. Marille ostin uikkarit, sieltä sokokselta tietenkin ja maksoivat 27,90€. Itselleni ostin Anttilasta kengät 12€, ei mitkään käytännölliset, mut menee parissa tilaisuudessa, mihin mun pitää mennä. Mun jalka on vuosien (ja kilojen) mytä levistynyt niin, että kohta mahtuu jalkaan vain mummojen lestillä tehdyt kengät. Pikkupojalle ostin paidan mahdollisia tulevia rippijuhlia varten ja itselleni myös paidan. Pojan paita maksoi 9,95€ ja mun 19,95€, mutta niistä sain "kupongeilla" 25% alennusta.

Kotiin palatessa menin postilaatikolle ja olin saanut kolme plussaseteliä, se vähän lievittää tätä tuskaa.

Vävykin sitten saapui, huomenna on siis ohjelmassa pääsykokeet. Oli saanut myös tiedon, että ensi viikolla on lisää pääsykokeita tiistaina, keskiviikkona ja perjantaina. Elikkä tulee tänne maanantai-iltana ja lähtee keskiviikkona, kunnes taas torstai-illalla palaa tänne. Menee siis välillä töihin. Mari onkin sunnuntaista keskiviikkoon Porissa, mutta kyllä meillä silti porukkaa piisaa.

Ihana ääni kuuluu ulkoa, alkoi meinaan sataa ja sade ropisee oikein kunnolla johonkin, olisikohan kyseessä ikkunapelti. Pikkupoika on ulkona, haki vaan sateenvarjon. Pikkupojasta sitten vielä, että nyt on sitten toisetkin tänä keväänä ostetut lenkkarit kärjeltä puhki, varpaat näkyy. Miten ihmeessä voi niin kuluttaa kenkiä. Nyt saa luvan käyttää nauhallisia lenkkareita, jotka siskoni osti joskus kirpputorilta. Sääli vaan, että poika ei osaa itse tehdä rusettia ja joutuu aina pyytämään apua.

Tähän loppuun laitan vielä pari kuvaa kissanpennuista. Älkää kysykö kumpi on kumpi, en ole varma.

625625.jpg

625628.jpg