Tää on mun varsinainen vapaapäivä, sillä olen ainoa ihminen nyt päiväsaikaan kotona. Pikkupoika on tarhassa, keskimmäinen koulussa ja vanhin osallistuu tänään ylioppilaskirjoituksiin, peukkuja vaan hänelle. Seurana mulla on tietysti noi kolme nelijalkaista, mut tällä hetkellä ne on kaikki unten mailla.

Mun kaikki päivät kuluu täällä koneen ääressä ja siksi kotityöt on erittäin rempallaan. Sellaista pikasiivousta, kuten imurointia ja moppausta olen harrastanut. Pakko tehdä muutos, sillä tästä huushollista löytyy vaikka mitä. Jospa tekisin oikein suunnitelman eli tänäänkin siivoan vain alakerran, mutta nyt huolellisemmin ja huomenna panostan makuuhuoneeseen, tyttöjen huoneeseen en koske. Huomenna alakerrassa vois tehdä vaan sen normaalin pikasiivouksen eli imurointi ja moppaus, perjantaina sit taas vähän enemmän... Kovat on suunnitelmat, saas nähdä miten ämmän käy.

Tää on kyl ihanaa, kun aurinko jaksaa paistaa. Pihakin on jo sen verran sulanut, että en enää usko siinä kaatuvani mut varmuuden vuoksi koputan päätäni.

Pipsa-neidille varasin rokotusajan ensi maanantaille, voi raukkaa, kun kiusataan kaiken maailman piikeillä.